Stop monologen
Står du nogensinde i en situation hvor det kan være svært at koble din undervisning til praksis? For dig som underviser og dig som deltager, er det et kendt fænomen at det er svært at sætte egne ord på det lærte, og koble det til den praksis der vender. LYNPraksis er...
Hvad skal der egentlig til, for at deltager engagerer sig og bidrager med viden, tanker og ideer?
På trods af vi i de fleste samarbejdsrelationer og læringsrum ønsker deltagerengegement, er det ikke altid det lykkes. På en fire timers workshop, undersøgte vi hvordan erfaringer og principper fra spil, kan bruges som redskab til engagement. Deltagerne fik øje på...
Skab engagement og handling – med lyn-spil
I de fleste samarbejdsrelationer og læringsrum ønsker vi deltagerengagement. At deltagerne samarbejder, involverer sig og bidrager med forklaringer, tanker og spørgsmål. Det sker bare ikke altid af sig selv, og ofte efterspørges der konkrete redskaber til at...
Skab engagement og handling – med lyn-spil
Det handler om d 3 november 2020 - skal du med? https://www.youtube.com/watch?v=zLsMqWpl0mY Tilmeld dig her ..... Ved FU Aalborg
Jeg får øje på noget nyt hver gang andre tester LYNPraksis
Jeg bliver virkelig glad, helt ind i mit underviser hjerte, når en garvet klinisk underviser udtaler “ LYNpraksis kan jo bruges alle mulige steder! Tænk på alle de medarbejdere der kommer hjem fra kurser, og aldrig får det brugt. LYNpraksis skulle jo ligge i...
Hvordan struktur faciliterer gruppearbejde
Kender du det? Du sætter en gruppe i gang med en opsamling på dagens tekst og oplæg. Du har grundigt forklaret, hvad de skal, alligevel gør de noget andet! De snakker ud af flere tangenter, og ender med at drøfte frokosten og det gode vejr. Det kan der være...
LYN test af LYNPraksis
Når der åbnes op for noget spændende kan det være svært at begrænse sig. En af grundpillerne i LYNPraksis er at fordele tale- og lytte tid. Det betyder at du måske ikke kan tale nær så meget som du plejer, men også må øve dig i at lytte. Uanset præference for at tale...
Hold fast – den analoge verden vender tilbage
Så hvad gør man når hele konceptet bygger på face to face dialog og analoge metoder? Konverterer man – eller holder man fast? LYNPraksis er et analog undervisningsredskab der facilitere koblingen mellem teori og handling i praksis. Gennem dialog, fortællinger, ideer og spil.
Hvordan skaber vi kobling mellem teori og praksis?
Hvordan skaber du kobling mellem teori og praksis? Som ekstern lektor på UCN søger jeg i alt min undervisning at sikre der er kobling mellem teori og praksis. På 1 semester er den kommende professions praksis langt ude i fremtiden… ideen om hvad praksis er, er uklar....